A teljesség igénye nélkül, néhány kiforratlan, fésületlen gondolat a témával kapcsolatban:
- vitatott igei hivatkozások. A Szentírás alíg 4-5 helyen (leginkább Mózes könyveiben és Pál apostol leveleiben) foglalkozik a homoszexualitás kérdéskörével, természetesen alapvetően más kontextusban, mint ahogy ez a problémakör a mai kor embere számára felmerül és ezért sokan nem fogadják el azt az érvelést, hogy a kinyilatkoztatásból egyértelműen levezethető lenne a homoszexuális viselkedés generális tilalma, ugyanakkor hivatkoznak azokra az igerészekre, melyek ezt a generális tilalmat cáfolják (pl. Jonathan és Dávid kapcsolata, vagy Pál apostol leveleinek az önmagunk és egymás elfogadására vonatkozó részei).
- a "természet-törvény" alkalmazásának ellentmondásai. A "természet-törvénynek", mint fogalomnak a létjogosultsága is sokak által kétségesnek tűnik (időtálló definíciója hiányzik), de az az érvelés is megtalálható, hogy a homoszexuális emberek számára a homoszexualitás a természetes, és a tapasztalati adatok alapján az a természetes, hogy az emberek 2-10 %-a (a mérték vitatható, a nagyságrend nem) homoszexuális. A "természet-törvény" a teremtett világ "természetes" rendjére alapoz, de a természettudományok nem támasztják alá a homoszexualitás természetellenségét.
- a bűn definíciójának alkalmazhatatlansága (szabad döntés alapján történő, tudva és akarva Istennel akaratával szembemenő gondolat, szó, cselekedet), tekintettel arra, hogy a témával foglalkozó szakemberek döntő többsége cáfolja, hogy a homoszexualitás tudatosan választott, vagy tudatosan megváltoztatható lenne.
- a gyakorlat cáfolata. Ez a legkevésbé egzakt, ugyanakkor mégis csak elég nyomós érv. Mi a realitása annak, hogy minden érintett teljes önmegtartóztatást tud gyakorolni? Túl sok a rossz tapasztalat akár az érintettek önállóan megkísérelt önmegtartóztatási kísérleteivel, akár az exodus mozgalmak eredményeivel kapcsolatban, és mindezt tetézik az egyházi személyek (papok, szerzetesek) napvilágra került szexuális visszaélései. Nem tűnik elfogadhatónak, hogy ezekről nem beszélnek nyíltan és őszintén a homoszexuális viselkedést helytelenítők.
- csúsztatások és összemosások. A homoszexuális viselkedés elítélésének indokai között nagyon sokszor merülnek fel a homoszexuálisok körében (is, gyakrabban?) előforduló egyéb cselekmények, melyeket az emberek kriminális, vagy egészségkárosító voltukból adódóan széles körben elítélnek (pedofília, szexuálisan terjedő betegségek, stb.). Ez az összemosása a homoszexualitásnak más, a heteroszexuálisoknál is (legalább olyan gyakran?) előforduló negatív viselkedésekkel, jelenségekkel automatikusan ellentámadást indukál a homoszexuálitásban érintett személyek részéről, aláássa a homoszexuális viselkedést elítélő emberek hitelességét, véleményük megalapozottságát.