Ne ítélkezzetek, hogy fölöttetek se ítélkezzenek! Amilyen ítélettel ti ítélkeztek, olyannal fognak majd fölöttetek is ítélkezni. Amilyen mértékkel mértek, olyannal fognak majd nektek is visszamérni. Miért látod meg a szálkát embertársad szemében, amikor a magadéban a gerendát sem veszed észre? Hogy mondhatod embertársadnak, hogy hadd vegyem ki a szemedből a szálkát, amikor a magad szemében gerenda van? Képmutató! Előbb vedd ki a gerendát a saját szemedből, s akkor hozzáláthatsz ahhoz, hogy kivedd a szálkát embertársad szeméből! (Mt 7.2-5)
A CNA, a vezető amerikai konzervatív katolikus hírportál egy cikket közölt az „eltévelyedett” katolikus csoportok kezdeményezéséről, mely szerint a Katolikus Egyháznak lehetővé kellene tenni a szentségi házasságot az azonos nemű párok számára is, részletesen kifejtve, hogy ez miért nem lehetséges az általuk megkérdezett „független” szakértők szerint. A konzervatív katolikusok érvrendszere csak azoknak a hivatalos vatikáni dokumentumoknak a téziseit ismételgetik, amelyeket az előző posztban is megemlítettünk, és meg sem próbálnak reagálni azokra az észrevételekre, amelyeket a laikus katolikus hívek egyre gyakrabban vetnek fel azzal kapcsolatban, hogy a homoszexualitásra vonatkozó hivatalos katolikus tanítás miért szorulna korrekcióra. A hírportál által idézett egyik szakértőt Grabowski-nak hívják, amin a hazai olvasók kicsit elmosolyodhatnak, ha eszükbe jut a Macskafogó c. animációs műremek, melyben az egerek is egy hasonló nevű szuper ügynököt bíztak meg, amikor szorult helyzetben voltak. Ez a Grabowski az Amerikai Katolikus Egyetem morálteológia professzora, aki „szállítja” az azonos nemű párok szentségi házasságának lehetetlenségét „alátámasztó” érveket.
A CNA „oknyomozó zsurnalisztája” a cikk végén „lerántja a leplet” a házassági egyenlőség legfelsőbb bírósági megszavazása (ld. ezzel kapcsolatban is korábbi írásunkat) után, a „szentségi házassági egyenlőségért” küzdő katolikus szervezetek „anyagi motivációjáról”. Négy bekezdésen keresztül részletezi, hogy ezek az „eltévelyedett” katolikus szervezetek hogyan részesülnek 200 ezer dollár támogatásban az „Arcus Foundation”-től, majd a cikk csattanójaként elárulja azt is, hogy ez utóbbit ki pénzeli. Ha azonban az olvasó arra számít, hogy valamilyen maffia, vagy szabadkőműves páholy „önti a pénzt” a katolikus hívek megrontásának szándékával az Arcus Alapítványba, akkor annak csalódást okozhat, hogy a pénz forrása a U.S. State Department’s Global Equality Fund.
Arról azonban már nem szól a fáma, hogy milyen források felett rendelkezik az Amerikai Katolikus Egyetem, amely többek között Grabowski professzort is fizeti (lehet, hogy ő egymaga is megkeres annyit egy év alatt, mint amennyi támogatást az amerikai kormányzati szerv folyósít az Arcus Alapítványnak). Az Egyetem „Ténykönyvéből” sajnos nem derül ki, hogy az mennyi támogatásban részesül az Amerikai Katolikus Egyháztól, amelynek majdnem teljes püspöki kara (az ultrakonzervatív USCCB) bent ül az Egyetem különböző vezető testületeiben, de a kiadvány 32-33. oldalán megtalálható adatokból annyi azért látható, hogy ott nem néhány százezer dollárból gazdálkodnak, hanem sok százmillióból. Egy egyszerű szorzás és összeadás segítségével kiszámíthatóan az Egyetem 6700 hallgatója által fizetendő éves tandíj 250-300 millió dollár között van (ami kb. 70-80 milliárd forint!), és ebből a rengeteg pénzből csak kevesebb, mint 50 millió dollárt osztanak szét a hallgatók között intézményi támogatásként. Ugyanakkor – hogy-hogy nem – az Egyetem is kap szövetségi és állami támogatást, méghozzá több, mint tízszer annyit, mint az Arcus Alapítvány.
Ezek szerint tehát a konzervatív katolikusok által oly sokszor emlegetett „meleg lobby” anyagi támogatottsága eltörpül a „konzervatív lobby” támogatottságához képest. Mégis állandóan azzal támadják az LMBT szervezetek képviselőit, hogy azokat végső soron csak szimpla anyagi érdekek motiválják, és ebben a cikkben is ezt akarták belesulykolni az olvasókba. Valószínűleg nem olvasták el elég figyelmesen Máté evangéliumában Jézus fent idézett szavait: „Képmutató! Előbb vedd ki a gerendát a saját szemedből, s akkor hozzáláthatsz ahhoz, hogy kivedd a szálkát embertársad szeméből!”