Úgy tűnik, immáron tudomásul kell vennünk: a katolikus egyház és a vele szövetséges konzervatív jobboldali politikusok hihetetlen mennyiségű pénzt költenek el, mert bármi áron meg akarják akadályozni az LMBT közösséghez tartozó embereket abban, hogy boldog házasságban élhessenek egymással.
Tavaly novemberben az keltett sokakban visszatetszést, amikor kiderült, hogy a katolikus egyház és két hozzákapcsolódó civil szervezet összesen 11,3 millió dollárt (kb. 2,5 milliárd Ft-nak megfelelő összeget!) költött a házassági egyenlőség elleni kampány céljaira az USA azon államaiban, amelyekben népszavazást tartottak az elnökválasztással egy időben az azonos neműek házasságának lehetővé tételéről. Tekintettel arra, hogy – amint arról a jelen blogban is beszámoltunk – a választók mind a négy államban az azonos neműek házasságának lehetővé tétele mellett döntöttek, sokan úgy érzik, hogy az a forrás, amit a konzervatív egyházak és civilek kampánycélokra fordítottak felesleges pénzkidobás volt. Biztos, hogy néhány felháborodtak azon, hogy a katolikus hívek adományaiból a médiamágnások gazdagodtak, de semmilyen érdemi eredményt nem értek el, sőt! Amint arra már ugyancsak utaltunk a jelen blogon, az amerikai fiatalok egyre nagyobb arányban utasítják el amiatt a keresztény egyházakat, mert ellenszenves számukra a konzervatív keresztény felekezetek meleg-ellenes aktivitása.
Most mindennek ellenére újabb dollármilliókat fognak az azonos neműek házasságát lehetővé tevő jogszabályi változások elleni harc céljaira fordítani a konzervatív politikai vezetők. Tegnapelőtt az amerikai képviselőház republikánus vezetői úgy döntöttek, hogy akár 3 millió dollárt (átszámítva kb 660 millió Ft) is elköltenek az adófizetők pénzéből (!) az amerikai házasságvédelmi törvény, a DOMA „megvédése” érdekében. Amint arról korábban szintén beszámoltunk, az Amerikai Legfelsőbb Bíróság – hosszú huzavona után – tavaly decemberben végül is úgy döntött, hogy napirendjére veszi a DOMA alkotmányossági vizsgálatát, amely idén tavasszal fog érdemben elkezdődni.
Eléggé elkeserítő belegondolni abba, hogy mennyi egyéb, sokkal fontosabb és jobb célra lehetne fordítani azt a több, mint három milliárd Ft-nak megfelelő összeget, amit most csak az LMBT közösséghez tartozó emberekkel szembeni diszkriminatív állapot fenntartását szolgáló reklámkampány és jogi képviselet céljaira használnak fel.