Az elmúlt években hozzá kellett szokni ahhoz, hogy az adóbevallások leadási határideje előtti hetekben nemcsak azok a civil szervezetek kezdenek költséges reklámkampányokba, akiknek felajánlhatják az adózók személyi jövedelemadójuk 1%-t (beleértve a rákos gyermekek megsegítésére létrehozott alapítványoktól az állatmenhelyekig a legkülönbözőbb, többé-kevésbé közcélú tevékenységek támogatását), hanem az egyházak is – nyílván mindenki a megfelelő gazdaságossági számítás után. Az ilyen felajánlások fogadására jogosult egyházak körét az új egyházi törvény jelentősen szűkítette (egyben megfosztva sokakat az egyházi kiegészítő támogatástól is, ami egyelőre beláthatatlan társadalmi következményekkel fog járni a szociális és az oktatási területen, mivel a leértékelődött alapnormatívákból tisztességesen fenntartani ezeket az intézményeket nem lehet), amely még a hívő keresztények között is komoly ellenérzéseket okozott (ld. pl. a Jezsuita és az Elmondo blog idevonatkozó írásait!). Az elmúlt napokban azonban a népszámlálás miatt kezdtek újabb kampányba a „nagyegyházak”. A Magyar Katolikus Egyház szórólapján még egy evangéliumi idézettel is nyomatékosítani kívánta a népszámlálás során a felekezeti hovatartozásra vonatkozó kérdés megválaszolását: „Azokat, akik megvallanak engem az emberek előtt, én is megvallom majd mennyei Atyám előtt” (Mt 10,32). A szórólapból azonban az is kiderül, hogy a népszámlálás adatai „… a gazdasági, az egészségügyi, az oktatási, a szociális és a kulturális fejlesztések tervezésekor is alapul szolgál. Éppen ezért a társadalom jövője szempontjából is fontos, hogy megvallja a katolikus egyházhoz való tartozását”. Érdemes lenne egy alaposabb teológiai elemzést is végezni a tekintetben, hogy a Jézus tanításával mennyiben van összhangban, hogy a Bibliából idézett szavait a Katolikus Egyház „a gazdasági, az egészségügyi, az oktatási, a szociális és a kulturális fejlesztések tervezése” miatt idézi. Azt azonban minden teológiai elemzés nélkül ki lehet jelenteni, hogy a média minden csatornáján kezdett reklámkampány meglehetősen paradox következményekkel is jár, vélhetően az esetek nagy részében erősen kontra produktív. Az alábbi kép pl. az eletforma.hu weboldalon tárult az olvasók elé: