Ritkán fordulhat elő olyan esemény, amely miatt az országgyűlés elnökének fegyelmit lehetne adni, de a Jobbik homofób, Alaptörvényt és egyéb jogszabályokat módosító javaslatainak befogadása és közzététele az Országgyűlés honalapján felveti a fegyelmi felelősség kérdését.
A Parlament honlapján található feladat-meghatározás szerint az Országgyűlés elnöke egyebek mellett: „gondoskodik az Országgyűlés tekintélyének megóvásáról, rendjének, biztonságának fenntartásáról és munkájának megszervezéséről, … irányítja az Országgyűlés Hivatalát, kinevezi vezetőit.” Ebből adódóan az Országgyűlés elnöke felelős azért, hogy az Országgyűlés Hivatal befogad-e és a Parlament honalapján közzétesz-e olyan indítványt, amely sérti Magyarország Alaptörvényét, nemzetközi szerződésekben vállalt kötelezettségeit, jó hírét és az Országgyűlés tekintélyét. Könnyen belátható, hogy nem engedhető meg bármilyen iromány befogadása és közzététele, amit egy képviselő kitalál, papírra vet és bead az Országgyűlés Hivatalának, hiszen ezzel az erővel legközelebb akár egy új numerus clausus, vagy egy új zsidótörvény is megjelenhetne a Magyar Országgyűlés honlapján, ha valamelyik ilyenre amúgy láthatóan és tudhatóan hajlamos jobbikos képviselő arra vetemedne, hogy hivatalosan benyújt egy ilyen irományt. Nyilvánvalónak tűnik, hogy az Országgyűlés elnökének felelőssége meghúzni azt a határt, hogy mit fogadhat be és tehet közzé az Országgyűlés Hivatala. Tekintettel arra, hogy a három iromány, amit Mirkóczki Ádám (Jobbik) beterjesztett az Országgyűlés elé, sérti Magyarország nemzetközi szerződésekben vállalt kötelezettségeit az emberi jogok tiszteletben tartása terén, ellentétes az ENSZ Alapokmányában és az EU Alapszerződésében lefektetett és Magyarország által is elfogadott elvekkel és rendelkezésekkel, sérti Magyarország alapvető érdekeit és értékeit, ezért elfogadhatatlan, hogy az Országgyűlés Hivatala befogadja, sőt az Országgyűlés honlapján közzé is tegye ezeket az irományokat. Ebből adódóan az üggyel kapcsolatban ki kell vizsgálni az Országgyűlés Hivatalát felügyelő elnök fegyelmi felelősségét, melynek során súlyosbító körülménynek kell tekinteni, hogy mulasztásával súlyos károkat okozott a Magyar Országgyűlés és egész Magyarország tekintélyének, alapvető érdekeinek, ugyanakkor enyhítő körülményként figyelembe kell venni, hogy a fenti irományok beadása az elnöki teendők átadása közben történt, ami miatt az elnöki teendőket átmenetileg ellátó Lezsák Sándor még esetleg nem tudott minden feladatot teljes körűen átvenni Kövér Lászlótól.